Ndryshimet ligjore do të lejojnë emërimin e një menaxheri të përkohshëm në ndërtesat, i cili pritet të tejkalojë problemin në shumicën e ndërtesave që ende nuk kanë rregulluar menaxhimin në pjesët e përbashkëta në përputhje me Ligjin për banim. Kështu, sipas Komisionit rregullator për banim, do të ndihmojë ndjeshëm qytetarët në tejkalimin e problemeve dhe vështirësive të shumta në drejtim të mbajtjes së një mbledhjeje të pronarëve dhe marrjes së vendimeve.
“Një numër i madh ndërtesash ende nuk kanë menaxherë ose kanë krijuar bashkësi të banuesve, domethënë funksionojnë sipas mënyrës së vjetër me një këshill shtëpie që nuk ekziston si institucion. Ky problem i madh mund të tejkalohet me emërimin e një menaxheri të përkohshëm nga kryetarët e komunave ose Komisioni rregullator i banimit”, shprehet Maxhovski.
Me ndryshimet do të rritet mundësia e përfshimit me menaxhim të ndërtesave që përbëhen nga pesë ose më shumë pjesë të veçanta, gjë që pritet të kontribuojë në rritjen e angazhimit të menaxherëve profesionistë, si dhe mundësinë e punësimeve të reja në këto subjekte juridike. Deri më tani, me Ligjin është mundësuar që të ketë menaxher në një objekt me mbi tetë apartamente.
Propozohet gjithashtu që shuma e paguar për licencën e menaxherit të rritet në 1000 euro, që tani arrin 150 euro për një periudhë pesë vjeçare, si dhe të lejohet punësimi i dy personave me arsim të lartë pa kufizim të fakultetit dhe tre personave me arsim të mesëm. Me ndryshimet gjithashtu propozojnë që rregulloret që rrjedhin nga Ligji i banimit duhet të sillen nga Komisioni rregullator i banimit, e jo nga Ministria e Transportit dhe Lidhjeve.
Nga Komisioni presin që ndryshimet të hyjnë së shpejti në procedurën qeveritare dhe të kapërcejnë anomalitë në zbatimin e Ligjit ekzistues të banimit.
66 menaxherë të licencuar të regjistruar, 10 deri në 15 për qind meritor për “kaosin” në banimin
Sipas Maxhovskit, kaosi në strehim shkaktohet nga 10 deri në 15 për qind e menaxherëve të licencuar, por gishti nuk duhet t’u drejtohet vetëm atyre, por edhe banuesve që duhet të kuptojnë se përgjegjësia kolektive është thelbësore në banimin kolektiv.
Nga të dhënat e këtij organi rregullator rezulton se në të gjithë vendin janë 66 subjekte juridike që kanë licencë për administrimin e objekteve të banimit. Deri më tani janë lëshuar 120 licenca, nga të cilat 50 janë hequr për shkaqe të ndryshme – mospërmbushje e kushteve, skadimi i vlefshmërisë ose kthimi i saj.
Maxhovski vlerëson se rritja e numrit të ndërtesave kolektive ka prishur cilësinë e banimit duke zvogëluar sipërfaqet e gjelbra në kurriz të më shumë hapësirave të parkimit, por edhe nga pikëpamja e mirëmbajtjes, si për shkak të vështirësive të menaxhimit të organizuar ashtu edhe për shkak të mungesës së ndjenjës së përgjegjësisë kolektive.
“Banimi kolektiv në 20 vitet e fundit është rritur intensivisht në të gjithë vendin, veçanërisht në qendrat më të mëdha urbane, e më së shumti në Shkup. Numri i njësive të veçanta në ndërtesat e banimit kolektiv është rritur, krahasuar me më herët kur po ndërtohej shumë më pak, por është organizuar ndryshe. Automatikisht, me rritjen e numrit të ndërtesave kolektive, cilësia e vërtetë e banimit është çrregulluar, në drejtim të zvogëlimit të sipërfaqeve të gjelbra, sepse tani bulevardet dhe parqet me komercializim sulmohen me ndërtesa kolektive të banimit”, shprehet Maxhovski.
Si arsye e dytë për kushtet e pafavorshme, Maxhovski përmend rritjen e hapësirave të parkimit për shkak të rritjes së numrit të automobilave. Dikur, secila familje kishte nga një automobil, tani sa anëtarë ka aq ka edhe automobila dhe kjo krijon kaos urban jo vetëm në Shkup, por edhe në qytetet tjera të mëdha urbane, Manastir, Prilep, Shtip, Strumicë, Kumanovë, Tetovë në veçanti, Gostivar. Të gjithë kanë problem serioz.
Mungesa e stafit haset edhe nga Komisioni rregullator i banimit, ku që nga fillimi i punës në vitin 2011 nuk është punësuar asnjë nëpunës i vetëm administrativ, ndërsa ata kanë vëllim të shtuar të punës.
“Që në fillim kanë qenë dy nëpunës të punësuar administrativë dhe një person teknik. Me sistematizim janë parashikuar nëntë nëpunës administrativë dhe një person teknik. Ne vazhdimisht kërkojmë pëlqimin për punësim, por Ministria e Financave gjithmonë i refuzon ato. Në shtator, një nëpunës administrativ del në pension dhe ne mbetemi me një nëpunës administrativ dhe një person teknik”, thekson Maxhovski.